Er den fucking gal eller pisse genial?

Jeg faldt i dag over denne fundraising-annonce? Men er den gal eller genial?

Ved første øjekast hælder jeg til genial…

Ved næste øjekast siger underteksten, at det er en fordom, at mennesker med Tourettes-syndrom taler sådan, altså hovedparten.

Men annoncen bekræfter så denne sterotyp ved at blæse den stort op..?

Og når det er sagt, er printannoncer som denne i hovedparten et dårligt valg som konverteringsmedie. I hvert fald i Danmark - det kan være anderledes i Sverige.

Den værdi man køber med annoncen er mest af alt awareness og branding og i det perspektiv fungerer den rigtig godt, synes jeg.

Annoncen har ‘stop effekt’ og uddanner læseren om Tourettes.

/CSE

Christian Sophus Ehlers

Jeg hjælper medlemsorganisationer, NGO’er, partier og fagforeninger med at få flere medlemmer, støtter og digitale handlinger.

Previous
Previous

Amager Fælles Venner

Next
Next

NGO’er bør skifte fokus fra kortsigtede fundraisingstrategier til større brandfortællinger