Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Når indsamling samtænkes med formål, opstår sød musik

Når medlems- og indsamlingsorganisationer samtænker formål og forretning, opstår der både økonomisk succes og større gennemslagskraft for deres sag. Det kræver mod og nytænkning, men gevinsten er tydelig: Flere støtter, stærkere organisationer. Læs uddrag af indlæg her.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Ehlers & Elberth Talentnetværk

Har du talent og ambitioner inden for kommunikation, marketing, digitale og sociale medier? Netværk med os i Ehlers & Elberth Talentnetværk!

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Kurser til NGO’er, foreninger og civilsamfund

Sammen med tre af de absolut mest kompetente og fagligt stærke mennesker, har jeg lavet et kursuskatalog henvendt til alle os, der arbejder med engagement, kommunikation og fundraising i NGO’er, civilsamfundet og andre typer af medlemsorganisationer.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Facebook lukker deres indsamlingstools i Danmark

Meta lukker deres social fundraising tools i Europa. Dermed også i Danmark. Fra den 1. juli 2024 vil det ikke længere være muligt for danske indsamlingsorganisationer at bruge indsamlingstjenesterne på Facebook og Instagram. Det forventes, at også danske NGO’er vil miste et større millionbeløb.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Hey fagforening. Kig til NGO’erne!

Mange af de mindre og mellemstore medlemsorganisationer, partier, fagforeninger og NGO’er kæmper med den øgede kompleksitet inden for medlemsrekruttering.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Skål for alle, der vil redde verden

Øl er det nye medie for at støtte gode sager. Det virker, fordi det er en let, sjov og social måde at vise sit engagement som beruset slacktivisme.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

NGO’er har brug for kunstig intelligens

NGO’er kan høste store fordele ved at tage ChatGPT og andre kunstig intelligens-redskaber i brug. Og de bliver hele tiden både nemmere, bedre og billigere, så det er ikke bare forbeholdt de store organisationer.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Otte rettigheder til jeres donorer

Konkurrencen blandt velgørende NGO’er og humanitære foreninger spidser til i disse år. Stadig flere velgørende organisationer kæmper om og appellerer til de samme attraktive målgrupper af donorer. Hertil kommer kommercielle virksomheder og deres ’purpose’. For at skille sig ud og fastholde fokus på etikken, kommer her otte bud på rettigheder for jeres donorer.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Opprioritér jeres gamification-game!

For de fleste NGO’er, indsamlingsorganisationer og medlemsorganisationer er gamification marketing en overlegen marketingkanal. Men organisationerne bør markedsføre deres gamification langt bredere end tilfældet er i dag - og de bør frem for alt arbejde langt mere strategisk mere databerigelse gennem gamification.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Case: Hvordan Støt Brysterne aktiverede Facebook Challenges som motor for leads og donationer

Kampagnen Støt Brysterne har haft stor succes med deres Facebook Challenge ”Gå foråret i møde”, der både har rekrutteret tusindvis af leads til videre opgradering og samtidig samlet engangsdonationer til Kræftens Bekæmpelse. Kampagnen er blandt de første her i Danmark, der har formået at aktivere Facebook Challenges som indsamling. Her er, hvordan de har båret sig ad.

Read More