Facebook lukker deres indsamlingstools i Danmark
Meta lukker deres social fundraising tools i Europa. Dermed også i Danmark. Fra den 1. juli 2024 vil det ikke længere være muligt for danske indsamlingsorganisationer at bruge indsamlingstjenesterne på Facebook og Instagram. Det forventes, at også danske NGO’er vil miste et større millionbeløb.
Tre kampagnegreb der kan skaffe medlemmer og faste støtter til jer
Tre konkrete kampagne-greb der kan skaffe faste støtter til din organisation. Snup AIDS-fondets strategi.
Hey fagforening. Kig til NGO’erne!
Mange af de mindre og mellemstore medlemsorganisationer, partier, fagforeninger og NGO’er kæmper med den øgede kompleksitet inden for medlemsrekruttering.
Ni trends for NGO’er og medlemsorganisationer i 2024
En række tendenser gør sig gældende for NGO’er og medlemsorganisationer i 2024.
Skål for alle, der vil redde verden
Øl er det nye medie for at støtte gode sager. Det virker, fordi det er en let, sjov og social måde at vise sit engagement som beruset slacktivisme.
Mikrodonationer: Når små bidrag gør en stor forskel
Mikrodonationer via erhvervspartnere vinder frem som en effektiv metode til at indsamle penge - og af til også leads. Her er fem konkrete eksempler.
NGO’er har brug for kunstig intelligens
NGO’er kan høste store fordele ved at tage ChatGPT og andre kunstig intelligens-redskaber i brug. Og de bliver hele tiden både nemmere, bedre og billigere, så det er ikke bare forbeholdt de store organisationer.
Fem måder du kan bruge AI i din rekruttering af medlemmer og fundraising
I 2023 er brugen af kunstig intelligens eksploderet. Antallet af AI-værktøjer jeg ser i mine feeds er… voldsomt. Er det hele AI-hypen en ny dot.com-boble? Læs hvorfor jeg mener at det ikke er tilfældet.
Medlemshvervning: Sådan gik Amnesty fra F2F til D2D
Hvordan Amnesty Int. gik fra Face2Face-hvevning til Door2Door-hvervning.
GirlTalk skaffede 10.000 leads med videokampagne - Snup deres strategi her
Lær GirlTalk genererede 10.000 leads, og få inspiration til, hvordan din organisation kan skabe jeres næste kampagne.
Fem tilgange til forudsigelse af medlemsfrafald. Og hvordan du kan bruge dem.
Churn prediction blevet et vigtigt værktøj for organisationer, der ønsker at reducere frafald og fastholde deres medlemmer. Men hvad er churn prediction egentlig, og hvordan arbejder man systematisk med det i organisationen?
Case: Dansk Blindesamfund fik responsrate på 33 % gennem SMS-kampagne på kold kanvas
En kalender fyldt med nuttede hundehvalpe, der blev sendt gratis til danske postkasser, kombineret med SMS-marketing, der konkretiserede, hvad donationerne gik til, har vist sig at være en stor succes for Dansk Blindesamfund. Organisationen har kørt kampagnen siden 2009, og den er oprindeligt udviklet i Norge.
Otte rettigheder til jeres donorer
Konkurrencen blandt velgørende NGO’er og humanitære foreninger spidser til i disse år. Stadig flere velgørende organisationer kæmper om og appellerer til de samme attraktive målgrupper af donorer. Hertil kommer kommercielle virksomheder og deres ’purpose’. For at skille sig ud og fastholde fokus på etikken, kommer her otte bud på rettigheder for jeres donorer.
Opprioritér jeres gamification-game!
For de fleste NGO’er, indsamlingsorganisationer og medlemsorganisationer er gamification marketing en overlegen marketingkanal. Men organisationerne bør markedsføre deres gamification langt bredere end tilfældet er i dag - og de bør frem for alt arbejde langt mere strategisk mere databerigelse gennem gamification.
Case: Hvordan Støt Brysterne aktiverede Facebook Challenges som motor for leads og donationer
Kampagnen Støt Brysterne har haft stor succes med deres Facebook Challenge ”Gå foråret i møde”, der både har rekrutteret tusindvis af leads til videre opgradering og samtidig samlet engangsdonationer til Kræftens Bekæmpelse. Kampagnen er blandt de første her i Danmark, der har formået at aktivere Facebook Challenges som indsamling. Her er, hvordan de har båret sig ad.
Håb eller Poverty Porn?
NGO’er, foreninger og andre indsamlingsorganisationer har i årevis højlydt diskuteret, om hhv. negativ eller positiv framing virker bedst ift. at skabe økonomisk opbakning til en sag. Med baggrund i et stort metastudie omhandlende donationsadfærd kan diskussionen nu afblæses.
Et nødhjælps paradoks
Igen og igen kan jeg konstatere, at der er mennesker, som i alle tråde uanset emnet skriver, at indsamlede donationer går direkte til korruption...🤔
11 tips til din digitale indsamling
Vil du skabe din egen indsamling online med sociale medier som din motor? Her er 11 tips der kan bruges på alle digitale peer-to-peer indsamlinger, altså både hvis du vil indsamle donationer – penge – men også hvis du online vil hverve deltagere til en dør-til-dør indsamling.
Hvordan Den Danske Naturfond skabte et stærkt value proposition - og rekrutterede tusindvis af støtter
Med stor troværdighed og effektiv kommunikation og konceptet »Få 1 m2 natur for 12 kr.«, har Den Danske Naturfond opnået succes med hvervning af faste støtter, såvel som engangsdonationer.
Hvordan Faglige Seniorers mailliste voksede med 195.000 abonnenter
Leadgenerator: Danmarks næststørste seniororganisation Faglige Seniorer har på imponerende vis skabt en rekordstor og loyal medlemsbase af seniorer rekrutteret via e-mail.