Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Facebook lukker deres indsamlingstools i Danmark

Meta lukker deres social fundraising tools i Europa. Dermed også i Danmark. Fra den 1. juli 2024 vil det ikke længere være muligt for danske indsamlingsorganisationer at bruge indsamlingstjenesterne på Facebook og Instagram. Det forventes, at også danske NGO’er vil miste et større millionbeløb.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Hey fagforening. Kig til NGO’erne!

Mange af de mindre og mellemstore medlemsorganisationer, partier, fagforeninger og NGO’er kæmper med den øgede kompleksitet inden for medlemsrekruttering.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Skål for alle, der vil redde verden

Øl er det nye medie for at støtte gode sager. Det virker, fordi det er en let, sjov og social måde at vise sit engagement som beruset slacktivisme.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

NGO’er har brug for kunstig intelligens

NGO’er kan høste store fordele ved at tage ChatGPT og andre kunstig intelligens-redskaber i brug. Og de bliver hele tiden både nemmere, bedre og billigere, så det er ikke bare forbeholdt de store organisationer.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Otte rettigheder til jeres donorer

Konkurrencen blandt velgørende NGO’er og humanitære foreninger spidser til i disse år. Stadig flere velgørende organisationer kæmper om og appellerer til de samme attraktive målgrupper af donorer. Hertil kommer kommercielle virksomheder og deres ’purpose’. For at skille sig ud og fastholde fokus på etikken, kommer her otte bud på rettigheder for jeres donorer.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Opprioritér jeres gamification-game!

For de fleste NGO’er, indsamlingsorganisationer og medlemsorganisationer er gamification marketing en overlegen marketingkanal. Men organisationerne bør markedsføre deres gamification langt bredere end tilfældet er i dag - og de bør frem for alt arbejde langt mere strategisk mere databerigelse gennem gamification.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Case: Hvordan Støt Brysterne aktiverede Facebook Challenges som motor for leads og donationer

Kampagnen Støt Brysterne har haft stor succes med deres Facebook Challenge ”Gå foråret i møde”, der både har rekrutteret tusindvis af leads til videre opgradering og samtidig samlet engangsdonationer til Kræftens Bekæmpelse. Kampagnen er blandt de første her i Danmark, der har formået at aktivere Facebook Challenges som indsamling. Her er, hvordan de har båret sig ad.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Håb eller Poverty Porn?

NGO’er, foreninger og andre indsamlingsorganisationer har i årevis højlydt diskuteret, om hhv. negativ eller positiv framing virker bedst ift. at skabe økonomisk opbakning til en sag. Med baggrund i et stort metastudie omhandlende donationsadfærd kan diskussionen nu afblæses.

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

Et nødhjælps paradoks

Igen og igen kan jeg konstatere, at der er mennesker, som i alle tråde uanset emnet skriver, at indsamlede donationer går direkte til korruption...🤔

Read More
Christian Sophus Ehlers Christian Sophus Ehlers

11 tips til din digitale indsamling

Vil du skabe din egen indsamling online med sociale medier som din motor? Her er 11 tips der kan bruges på alle digitale peer-to-peer indsamlinger, altså både hvis du vil indsamle donationer – penge – men også hvis du online vil hverve deltagere til en dør-til-dør indsamling.

Read More