Sådan sænker Dyrenes Beskyttelse den psykologiske barriere for fast støtte
Dyrenes Beskyttelse har skabt et succesfuldt hvervekoncept ”sommerven”, med et tidsafgrænset interval for donationer.
Gratis annoncering til NGO’er hos Google For Nonprofits
Sådan får du som NGO adgang til gratis annoncering via Google for Nonprofits
Få fem nye faste støtter hver dag
Adrian O’Flynn skriver smukt og overbevisende om digital rekruttering af nye støtter.
Hvordan Zetland rekrutterer tusindvis af medlemmer gennem member-get-member
Historien om hvordan Zetland rekrutterede næsten 5.000 medlemmer på én kampagne i 2021.
Apple i nyskabende indsamling til Ukraine
Apple lancerer stor indsamlingskampagne til fordel for mennesker ramt af krigen i Ukraine.
Dansk strikke-community samler millioner ind til Ukraine
Det danske strikke-community på Instagram har indsamlet mere end 3 mio. kroner til Ukraine. På 24 timer.
Hvordan Dansk Flygtningehjælp genererede tusindvis af faste micordonationer til kvinder på flugt.
Kampagne. Dansk Flygtningehjælp har på fornem vis formået at engagere en stor målgruppe af yngre danskere til at give små månedlige donationer. Det er sket via en effektiv mikrodonations-kampagne.
Nudge - nudge: Børnetegninger og andre kreative greb indsamler millioner
Donationerne via Irmas flaskeautomater er steget med 20 pct., siden automaterne blev dekoreret med tegninger fra børn, hvis familier har fået hjælp fra donationerne.
Ti indsamlingstendenser, du skal holde øje med i 2022
Både på det digitale og det analoge område vil der ske ting og sager og markante nybrud i det kommende år. Det spår Christian Sophus Ehlers, som er ekspert i fundraising, kommunikation og markedsføring hos ngo’er og medlemsorganisationer
Doner en NFT og andre tendenser vi vil se i fremtiden
Det er en trend ikke at arbejde med trends i 2022. En trend er derimod en stabil og langsigtet forandring. I det kommende år vil NGO’er og civilsamfundet stå over for øget kompleksitet og større usikkerhed. Organisationerne skal møde forandringerne med innovation, tests og eksperimenter.
"Poverty porn" sælger, men når NGO'er glemmer deres ansvar, taber vi alle
Kritikere, bl.a. Global Aktion, har blandt andet peget på Danmarks Indsamling, som et eksempel på et show, hvor fokusset på indtjeningen overstiger oplysningsarbejdet.
Ja, det koster penge at drive en NGO!
Jeg er ret træt af at der gælder særlige standarder for NGO’er. Det koster penge at drive en professionel organisation. Uanset om man er en kommerciel virksomhed eller en NGO.
Amager Fælles Venner
Prisen for den mest imponerede mobilisering og fundraising går denne uge til Amager Fælleds Venner. På 1,5 døgn (!) samlede de 2.25 millioner kroner ind.
Er den fucking gal eller pisse genial?
Er denne fundraisingannonce gal eller genial? Og virker den?
NGO’er bør skifte fokus fra kortsigtede fundraisingstrategier til større brandfortællinger
Høje krav til indsamling, skarp konkurrence og et ensidigt fokus på marketing skader NGO’ernes fortælling og brand samt kan føre til en potentiel tillidskrise. De skal i stedet skabe en ny og sund balance med flere investeringer i langsigtet kommunikation i en større fortælling om formål og motivation.
Tanker om fremtidens fundraising
Mine tanker om fremtidens fundraising - og historien om de grønne busser fra Aleppo i Syrien.
Min første bestyrelsespost
For nylig fik jeg min første bestyrelsespost, nemlig som medlem af bestyrelsen i den uafhængig organisation, Transparency International Danmark, der har til formål at bekæmpe korruption og bestikkelse overalt i verden.
Én million dollar indsamlet - med vrede som drivkraft
En 75-årig asiatisk kvinde har modtaget 1 million dollars i små donationer siden hun blev racistisk overfaldet på en gade i San Francisco for ca 14 dage siden. Bag indsamlingen står hendes barnebarn og målet var egentlig ‘kun’ 50.000 dollars. Nu vil de give pengene til det asiatiske-amerikanske community.
Fundraising fra podcasts - i Norge
De fleste danske NGO’er er konstant på udkig efter nye kanaler og medier som man kan nå et nyt publikum igennem. Nu har Læger Uden Grænser i Norge har samlet ½ million kroner ind gennem annoncering i podcasts.
EU-regler kan udfordre NGO’ers indsamling
Altinget har interviewet mig om de nye regler og sikkerhedskrav for betaling på nettet. De kommer til at ramme hjælpeorganisationernes indtjening, tror jeg.